9 saker jag hatar med vintern.

Hejsan allihopa nu tänker jag berätta 9
 
saker jag hatar om vintern. jag älskar vintern mycket, men det fins en del grejer som jag stör mig på.. :)
 
1. Torr hud: på vintern får man alltid super torr hud. så man måste typ dränka sig själv i body lotion varge kväll :(
 
2. torra läpper: en till grej jag stör mig på är torra läppar. kan inte ens läppar va mjuka och fuktiga hela tiden? spamma med läppsyl är enda lösningen?
 
3. Super kallt: alltså jag bryr mig inte så mycket om det är kallt, några minusgrader funkar för mig. men typ 10-grader tål jag inte.. asså fy :(
 
4. ingen kramsnö!?: att ''leka'' i snön är ju superkul! men det blir mindre kul när det inte är kramsnö, och det känns som att leka med vitt pulver.. fast det är fint :)
 
5. förskyldning/spysjuka: man blir oftare sjuk på vintern, och några vanliga sjukdomar som man brukar få är förskyldning och spysjuka.. blää.
 
6. Vinterkläder: tjocka jackor, feta skor, stor halsduk, fula vantar, big mössa. man ser ju ut som en stor fet valross! men det är bra att ha, för det är ju faktiskt riktigt kallt!
 
7.Halka: det är inte kul att halka! kanske ibland? :) men oftats kan det göra riktigt ont, och man slår sig. och så ligger man där på marken, och orkar inte resa sig upp. tummen ner för det.
 
8. trött: jag vet inte hur det är med er? men jag blir extra trött på vintern.. :(
 
9. Fotografering: som ni kanske vet älskar jag att fotografera! men när det är fullt med snö ute, och det är svinkallt, är det svårt att fotografera, man vill bara springa tillbaks in! :(
gammal bild :)


Kommentarer
Sophie

hatar också torr hud :( åh vilken fin bild!
sv: tack så mycket :)

2013-01-23 @ 20:28:14
URL: http://sophiethatsme.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0